Bluetooth Marketing tegen zwerfafval

Tijdens het WK Amsterdam heeft ProSurve Bluetooth Marketing ingezet in samenwerking met Stichting Todos en adviesbureau CREM. Op 6 en 7 juni jl. werd het negende WK Amsterdam toernooi gehouden. Het WK Amsterdam is een tweedaags multicultureel toernooi waar 48 verschillende teams aan deelnemen. Het evenement biedt een sportieve ontmoetingsplaats voor de verschillende nationaliteiten die Amsterdam rijk is. Dit is de ideale omstandigheden voor een nieuw initiatief rondom zwerfafval. WK Amsterdam heeft daarom met Stichting Todos en adviesbureau CREM een innovatieve aanpak opgezet om zwerfafval in en om het evenement te voorkomen en sportterreinen duurzaam schoon te houden. Op de speciale Todos / CREM stand werd een digitale boodschap tegen het verspreiden van zwerfaval via Bluetooth verspreid.

De uitdaging is om jongeren geïnteresseerd te krijgen in een thema als zwerfafval en hen tot actie aan te zetten, zodat ze zelf de sportvelden schoonhouden. Eenvoudig is dat niet. Traditionele manieren van communicatie zijn niet effectief gebleken om deze doelgroep te bereiken. Daarom is in dit project gekozen voor een totaal andere aanpak. Eén van de onderdelen van de aanpak was om jongeren op hun mobiele telefoon te benaderen via Bluetooth.

Het resultaat van het project is een nieuwe en innovatieve aanpak om sporttoernooien en andere evenementen schoon te houden. Zo neem je niet alleen werk uit handen van de gemeentelijke reinigingsdienst maar zet je jongeren ook aan tot het nadenken over duurzaamheid en de situatie van leeftijdsgenoten in sloppenwijken.

1 Responses to Bluetooth Marketing tegen zwerfafval

  1. […] actieve bijdrage geleverd aan de Bluetooth actie tijdens het WK Amsterdam. Hierover is eerder een artikel over […]

Plaats een reactie